Stichting Leesplezier kan sinds 2020 bestaan dankzij maatschappelijke fondsen. De besturen van deze fondsen zien het belang van goede leesniveaus voor de jeugd. Zij geven ons de financiering en de opdracht om samenwerking te zoeken met de onderwijsgroepen die borg kunnen staan voor goede instructie en begeleiding.

Zonder deze inhoud konden wij onze missie niet uitvoeren:

Tekstrechten (Uitgeverij Nanda)
Beeldrechten (Silly Productions)

Tekst:
Stichting Leesplezier heeft gratis gebruiksrecht gekregen van alle teksten die Nanda Roep als kinderboekenschrijfster heeft gemaakt. Het gaat om ca. 70 kwalitatieve kinderboeken voor de leeftijden van 2-15 jaar. Deze zijn allen voorheen gepubliceerd bij gevestigde uitgevers als Leopold, Lemniscaat en Zwijsen. Hiermee kunnen we op een betaalbare manier goede projecten ontwikkelen voor alle basisschoolklassen. Dank!

Beeld:
Daarnaast mag Stichting Leesplezier gratis alle beeldrechten gebruiken van Silvester Zwaneveld en Guyon Wong-Loi-Sing, die zich verenigen in Silly Productions. Zonder deze illustraties zagen onze projecten er lang niet zo mooi en vrolijk uit. Dankzij de vele afbeeldingen (het gaat om hónderden) kunnen wij aantrekkelijke leeslessen maken voor leerlingen van alle leeftijden. Veel dank!

Wij zijn deze financiers zeer erkentelijk:

Rotary Apeldoorn Noord (groep Keizerskroon) 2020
Innerwheel Apeldoorn 2020
Rabobank Clubactie (Bonusprijs creativiteit) 2021
Stichting Meisjesweeshuis Apeldoorn 2021
Stichting Meisjesweeshuis Apeldoorn 2022
Rabobank Apeldoorn 2023/2024

Wilt u leesplezier verhogen voor uw regio? Nodig Nanda Roep uit om namens Stichting Leesplezier te spreken bij uw maatschappelijke organisatie of businessclub. Neem hier contact op!

(Dankwoord gaat verder onder de foto)

En wij zijn dank verschuldigd aan:

Liemers Kunstwerk (Mirelle Besselink)
Alle leerkrachten en de onderwijskoepels van Apeldoorn.

In het bijzonder:
Veluwse Onderwijsgroep
Erika Hiddink, Wendy Spijkerbosch en Lisa Beijl.

Lees hier onze overige tips voor het verkrijgen van financiering voor uw regio.

Meepraten over leesplezier? Word lid van onze Facebookgroep.