Ervaringen

Reacties van leerkrachten:

PCBO Prinses Margriet (groep 6)
“Ikzelf vind het superleuk en de kinderen ook. We lezen elke ochtend, dat deden we altijd al, maar nu lezen we dezelfde boeken. Het bevalt zo goed! Wij doen ook de extra lessen. Ja, het is zo leuk, ik doe het hele pakket.”

PCBO De Touwladder (groep 5)
“De eerste week zit er op! En hoe! Het was leeeeeukkkk!!
De groep is natuurlijk nog in tweeën gesplitst. Daarom is de les ook twee keer gegeven, op donderdag en vrijdag. Alle kinderen waren erg enthousiast! De videoboodschappen zijn kort, goed te verstaan en duidelijk, de kinderen luisteren goed. Voor ons als leerkracht zijn de video’s ook prettig, omdat we stap voor stap horen wat we mogen doen. ”

KBS Hertog van Gelre (2 groepen 5)
“De kinderen zijn super enthousiast en willen graag aan de slag.
Ze vinden het een leuk project om mee aan de slag te gaan. De boeken vallen ook in de smaak. De filmpjes zijn duidelijk en goed bruikbaar. Heel fijn!”

KBS De Zonnewende (groep 5)
“Wij, groep 5, zijn ook begonnen met het project. De kinderen zijn enthousiast en willen het liefst de hele tijd lezen om het boek uit te krijgen. Fijn dat alles digitaal is. Het werkt prettig en is overzichtelijk.”

(Ervaringen gaan verder onder de foto’s…)

Ervaringen (vervolg)

KBS Hertog van Gelre (groep 5b)
“Inmiddels hebben we week 3 in de klas achter de rug.
Erg leuk nog steeds! Kinderen zijn ook nog heel enthousiast.
Het lezen van de boeken vinden ze ook erg leuk, want ze zijn grappig en spannend. Ze willen steeds graag verder lezen, omdat ze willen weten hoe het verhaal verder zou gaan. Heel mooi om te horen dus.”

PCBO Prinses Margriet (groep 6)
“We hebben net het Plaza Patatta-lied gedaan! Het refrein ging supergoed, dat konden ze snel, maar het couplet was wel lastig. Dat was niet vervelend, nee hoor, het bood juist wel wat uitdaging: nu gaan we deze week oefenen tot we het kunnen.”

OBS De Reiziger (groep 5)
“Ze vinden het leuk. Ze vinden de boeken leuk.”

PCBO De Kring (groep 4-5)
“We zijn druk aan het lezen, de bingo daarbij is heel leuk!”

OBS Spitsbergen (groep 5)
“De kinderen zijn heel enthousiast over de boeken, ze hebben echt zin om erin te lezen.”