Elke vrijwilliger is belangrijk voor leesplezier!

Wat kun je doen?

– Spreek af met de leerkracht van groepen 5-6 dat jij de ambassadeur voor Leesplezier zult zijn. (Kies de school van je kind, of een school uit de omgeving.)
– Elke maand communiceer jij een leuke leesles. (Deze krijg je via mail aangeboden). De les wordt door de leerkracht gegeven, of in overleg door jou of jullie samen.
– Zijn er boeken nodig? Jij verzamelt de boeken via de webshop of de bibliotheek. Zo zijn er voldoende leesboeken voor de klas!

– Anderen adviseren en/of op de hoogte stellen: deel jouw ervaring elke maand in de Facebookgroep van Stichting Leesplezier.

Hoeveel tijd kost het?

– Afhankelijk van hoeveel klassen je bedient: ongeveer 2-3 uur per klas per maand.

Wat krijg ik ervoor?

– Het belangrijkste is dat je het leesplezier vooruit helpt. Daaraan gekoppeld zit namelijk het taalniveau van jouw klas. Op dit moment komt 10% van de achtstsgroepers laaggeletterd van de basisschool. (Zie ook: Waarom Stichting Leesplezier?)

– Elke maand krijg je een mail met de nieuwe les voor leesplezier. Hiermee kun je de leerkracht steunen en bijstaan, door ruimte te zoeken voor een creatieve leesles en te steunen dat deze wordt uitgevoerd.

– Ieder jaar is er een bijeenkomst voor de vrijwilligers van Stichting Leesplezier, waarbij we ervaringen delen en successen vieren. (Let op: deze bijeenkomst kan ook online zijn!)

– Als klap op de vuurpijl krijg je in juni, wanneer een nieuw Plaza Patatta-boek verschijnt, automatisch en gratis het nieuwe kinderboek toegestuurd! Deze is naar eigen inzicht te gebruiken.

Is dit iets voor jou?

Meld je dan snel aan! Hoe doe je dat? Simpel, door een berichtje te sturen via het contactenformulier. Zet erin dat je interesse hebt om vrijwilliger te worden. Wij nemen dan gauw contact met je op!