Leuk lezen met de hele klas, leesproject, leesbevordering.

Om dit project te openen, moet je even apart contact met ons opnemen!

Een feest om te lezen

Het Leespretproject is een feest van zichzelf. Het bevat de elementen muziek, koken en knutselen. Als klap op de vuurpijl lezen de kinderen (8-12 jaar) met veel plezier hun boek uit!

Waarom de boeken van Plaza Patatta?

Deze serie richt zich vanaf het begin (in 2002) op alle leesniveaus van een klas (ivm ‘succeservaring’, ‘competentie’, ‘digitaal lezen’ en ‘lees samen’). Te weten:

• slecht lezend             (korte hoofdstukken en extra activiteiten)
  • dyslexie                     (speciale uitgaven)
  • digitaal lezend          (e-books en luisterboeken)
  • goed lezend               (serievorm)
  • hoogbegaafd               (serievorm en extra activiteiten)

Deze serie richt zich vanaf het begin in de boeken op zo’n breed mogelijk bereik van interesses (ivm ‘autonomie’ en ‘interesse’). Te weten:

• Kinderkoken
  • Muziek-idolen
  • Circus
  • Parijs
  • Jarig zijn
  • Toneel en theater
  • Zombies
  • Verhuizen
  • Familie (oma)
  • Schoolfeest
  • Schoolkamp
  • Paardrijden
  • Voetbal
  • Vloggen
  • de Tweede Wereldoorlog

De auteur van deze serie is zeer begaan met het stimuleren van leesplezier en heeft, vanuit haar speciaal opgerichte uitgeverij, alle tekst- en beeldrechten van de serie beschikbaar gesteld aan Stichting Leesplezier. Voor gebruik in de werkboeken, op de knutselmaterialen en in de communicatie richting leerkrachten en leerlingen (ivm ‘verbondenheid’).

Deze serie is er vanaf het begin op gericht om veel materialen beschikbaar te hebben op de moderne media waar kinderen graag verblijven. (Ivm ‘spelend lezen’ en ‘extra adviezen’). Derhalve zijn er video’s, liedjes en educatieve (knutsel)materialen beschikbaar voor extra ondersteuning. Te weten:

• Luisterbibliotheek
  • E-bibliotheek