Leuk lezen met de hele klas, leesproject, leesbevordering, leesles groep 1-2-3-4-5-6-7-8.
Het leesproject geeft plezier in lezen en gezelligheid in de klas.
Het leesproject gebruikt videolessen en is gemakkelijk te doen.
Het leesproject is voor kinderen erg leuk en ze lezen de boeken met veel plezier.

Om dit leesproject te openen, moet je even apart contact met ons opnemen!

De kinderboeken van Plaza Patatta worden gebruikt in het leesproject voor groep 5, van stichting leesplezier.
In het leesproject van Stichting Leesplezier lezen alle kinderen met plezier

Een feest om te lezen met dit leesproject!

Het Leespretproject is een feest van zichzelf. Het bevat de elementen muziek, koken en knutselen. Als klap op de vuurpijl lezen de kinderen (8-12 jaar) met veel plezier hun boek uit!

Het leesproject voor groep 5 bestaat uit 4 weken leesplezier. We zijn creatief voor leesplezier en alle kinderen vinden het leuk! Dit leesproject is getest en wordt uitgevoerd in meerdere regios’.

Waarom gebruiken we de kinderboeken van Plaza Patatta?

Lees in een blog waarom het leesproject de kinderboeken van Plaza Patatta gebruikt.

Deze serie richt zich vanaf het begin (in 2002) op alle leesniveaus van een klas (ivm ‘succeservaring’, ‘competentie’, ‘digitaal lezen’ en ‘lees samen’). Te weten:

• slecht lezend             (korte hoofdstukken en extra activiteiten)
  • dyslexie                     (speciale uitgaven)
  • digitaal lezend          (e-books en luisterboeken)
  • goed lezend               (serievorm)
  • hoogbegaafd               (serievorm en extra activiteiten)

Deze serie richt zich vanaf het begin in de boeken op zo’n breed mogelijk bereik van interesses (ivm ‘autonomie’ en ‘interesse’). Te weten:

• Kinderkoken
  • Muziek-idolen
  • Circus
  • Parijs
  • Jarig zijn
  • Toneel en theater
  • Zombies
  • Verhuizen
  • Familie (oma)
  • Schoolfeest
  • Schoolkamp
  • Paardrijden
  • Voetbal
  • Vloggen
  • de Tweede Wereldoorlog

De auteur van deze serie is zeer begaan met het stimuleren van leesplezier en heeft, vanuit haar speciaal opgerichte uitgeverij, alle tekst- en beeldrechten van de serie beschikbaar gesteld aan Stichting Leesplezier. Voor gebruik in de werkboeken, op de knutselmaterialen en in de communicatie richting leerkrachten en leerlingen (ivm ‘verbondenheid’).

Deze serie is er vanaf het begin op gericht om veel materialen beschikbaar te hebben op de moderne media waar kinderen graag verblijven. (Ivm ‘spelend lezen’ en ‘extra adviezen’). Derhalve zijn er video’s, liedjes en educatieve (knutsel)materialen beschikbaar voor extra ondersteuning. Te weten:

• Luisterbibliotheek
  • E-bibliotheek
  • Website
Alle kinderen zijn enthousiast over het leesproject voor groep 5.
Het leesproject wordt door de kinderen en ook de leerkrachten heel leuk gevonden.
De boeken van het leesproject worden door alle kinderen met veel plezier gelezen.
Het leesproject vergroot het plezier in lezen.