Voor Kinderboekenweek 2024 is dit een leuke les!

Kinderboekenweek 2024 wordt superleuk!

Zodra het schooljaar een beetje is begonnen, staat de Kinderboekenweek al voor de deur! In 2024 is het thema ‘Lekker Eigenwijs’. Dat is geen onderwerp waar je gemakkelijk duizend creatieve activiteiten aan koppelt! Gelukkig heeft Stichting Leesplezier ook dit jaar leuke printables voor je gemaakt die perfect aansluiten bij het onderwerp. Je kunt ze downloaden als werkboekje, maar ook als losse werkbladen.

Leuke activiteiten in de Kinderboekenweek 2024

Onze naam zegt het al: Stichting Leesplezier focust op het creëren van… leesplezier. Zonder te lezen, kun je er geen plezier aan beleven. Het begint dus bij… lezen. Om het gemakkelijk te maken, gebruiken we de Plaza Patatta-serie voor leesplezier. (Lees hier: waarom gebruikt Stichting Leesplezier de serie Plaza Patatta Kinderboeken?)

Geen probleem als jij en je leerlingen deze boeken nog niet kennen. Je kunt er gemakkelijk kennis mee maken! (Lees hier: gratis lezen met de hele klas).

Activiteiten bij het onderwerp/thema ‘Lekker eigenwijs’

We hebben voor alle kinderen een bijpassende boekenlegger gemaakt, maar ook leuke vragenlijsten en een checklijst om te zien hoe eigenwijs je zelf bent? Op de foto’s zie je wat voorbeelden. Als je als werkt met Plaza Patatta voor Leesplezier zul je de hoofdfiguren herkennen. Als je er nog niet mee werkt, zijn het ‘gewoon’ leuke plaatjes. (Met dank aan onze sponsors!) Hier laten we je graag een overzichtje zien.

Voor de Kinderboekenweek 2024 heeft Stichting Leesplezier heel leuke activiteiten gemaakt.

Hoe kun je de activiteiten gebruiken voor jouw Kinderboekenweek 2024?

In onze website vind je bij het menu ‘lessen en projecten’ ook het kopje: Extra leesplezier. Hier vind je Kinderboekenweek themales.
Ben je al ingelogd? Dan kun je rechtstreeks hiernaartoe: https://stichtingleesplezier.nl/themales-kinderboekenweek

Dit is hoe wij denken dat je kinderen én iets leuks te doen geeft én iets taligs te doen geeft én aan het leesplezier bouwt. Kortom: een rijk cadeau! Veel plezier!

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!