Creatief met Leesplezier

Welkom, beste leerkrachten en schoolbestuurders! In een wereld waar leesvaardigheid essentieel is voor de ontwikkeling van jonge geesten, brengt Stichting Leesplezier u een uniek aanbod dat uw klaslokaal zal transformeren. Bent u op zoek naar creatieve manieren om uw leerlingen aan het lezen te krijgen? Zoek niet verder!

Stichting Leesplezier is niet zomaar een stichting; het is een broedplaats van creativiteit en innovatie op het gebied van leesonderwijs. Met onze unieke, creatieve leeslessen, die naadloos aansluiten op een divers scala aan boeken, openen we een wereld van fantasie en kennis voor uw leerlingen.

Het Leespretproject en Doeboek:

Het recente Leespretproject van Stichting Leesplezier, gefinancierd door Stichting Meisjesweeshuis Apeldoorn, heeft opmerkelijke resultaten opgeleverd. In oktober hadden twintig schoolklassen het genoegen om deel te nemen aan dit innovatieve leesbevorderingsprogramma.

Het project, dat zich richt op het bevorderen van leesplezier onder schoolkinderen, heeft zowel bij leerkrachten als leerlingen enthousiaste reacties uitgelokt. De combinatie van uitnodigende boeken, inclusief titels voor kinderen met dyslexie, en creatieve leeslessen, bleek een groot succes.

Kinderen zoals Lenny, Femke, Lenn, Laura, Mika, en Naomi deelden hun positieve ervaringen. Van grappige boeken tot boeiende verhalen die samenvielen met persoonlijke gebeurtenissen zoals verjaardagen, het project heeft duidelijk een blijvende indruk achtergelaten. Naomi’s opmerking dat ze “soms niet eens doorhad dat de timer ging om te stoppen met lezen”, benadrukt de impact van het project op het stimuleren van leesplezier.

Om leerkrachten te steunen bij het verdiepen van het leesplezier, kunnen zij voor de feestdagen nu het gratis doeboek voor leesplezier downloaden. Hiermee blijven leerlingen, ondanks de komst van Sinterklaas en de Kerstman, toch met plezier ook lezen!

Extra Budget voor Uw Schoolbieb:

Het wordt nog beter! Met de recente toewijzing van extra budget voor schoolbibliotheken, is dit het ideale moment om uw collectie te upgraden. Wij bij Stichting Leesplezier adviseren u om te investeren in een klassenpakket. Dit pakket is zorgvuldig samengesteld om aan te sluiten bij de uiteenlopende interesses en leesniveaus van uw leerlingen.

‘De serie Plaza Patatta’:

Deze serie is speciaal ontworpen om u te ondersteunen bij het creƫren van leesplezier, met boeken die resoneren met uw leerlingen en aansluiten bij uw lesdoelen. Van avontuurlijke verhalen tot wetenschappelijke ontdekkingen, elk boek is een kans om de leesvaardigheid en kritisch denken van uw leerlingen te stimuleren.

Gratis Account voor Leerkrachten:

Als kers op de taart biedt Stichting Leesplezier alle leerkrachten de mogelijkheid om gratis een account aan te maken. Met dit account krijgt u toegang tot ons uitgebreide aanbod van creatieve leeslessen en ondersteunend materiaal.

Afsluiting & contact:

Doe mee met Stichting Leesplezier in onze missie om lezen weer spannend en leuk te maken. Meld u vandaag nog aan en begin met het verrijken van uw schoolbibliotheek en klaslokaal met een klassenpakket van de serie die wij voor midden- en bovenbouw gebruiken: Plaza Patatta. Samen kunnen we een verschil maken in de levens en toekomst van onze leerlingen.

Voor meer informatie of om u aan te melden, neem contact met ons op via het formulier!