Lieve leerkracht, beste ouder,

De bladeren vallen van de bomen en voor je het weet zitten we alweer midden in de feestdagen. Juist tijdens deze gezellige dagen wil je kinderen blijven motiveren om te lezen. Maar hoe houd je het leesplezier vast tussen het kerstdiner en het aftellen naar het nieuwe jaar?

Stichting Leesplezier heeft de perfecte oplossing voor jou!

Als je bekend bent met onze creatieve leeslessen, dan weet je dat wij altijd op zoek zijn naar manieren om het lezen nóg leuker te maken. Speciaal voor de feestdagen hebben we iets nieuws ontwikkeld: een feestelijk doeboek!

Dit doeboek is een feestelijke variant van het werkboek dat je wellicht al kent van ons leespretproject (groepen 5). Natuurlijk staan de boeken centraal, want dat is waar onze passie ligt. Maar we hebben ook gedacht aan de knutselliefhebbers en de kleine keukenprinsen en -prinsessen. De kinderen kunnen zich uitleven met creatieve knutselopdrachten en feestelijke kookactiviteiten. En omdat taal en spel hand in hand gaan, hebben we ook fijne taalspelletjes toegevoegd.

En nu komt het beste deel: dit doeboek is volledig gratis! Als leerkracht kun je het eenvoudig downloaden en uitprinten voor je leerlingen. Een geweldige manier om ze tijdens de feestdagen te verrassen en tegelijkertijd hun leesplezier te stimuleren.

Dus waar wacht je nog op? Geef jouw leerlingen een cadeau vol leesplezier, creativiteit en avontuur. Download het doeboek nu!

Waar vind je het? Ga in het menu naar onze ‘lessen en projecten‘. Als je nog geen account hebt, krijg je vanzelf de vraag om die aan te maken (gratis). Daarna scrol je langs de lessen voor alle groepen naar het kopje: Extra voor school & bovenbouw. Voilà, daar is je vrolijke doeboek!

Ben je net zo enthousiast over dit doeboek als wij? Deel dit bericht dan met je collega’s en andere onderwijsprofessionals. Samen maken we de feestdagen nog leuker en leerzamer!