Stichting Leesplezier heeft in haar korte bestaan al veel mooie dingen kunnen doen. We hebben projecten gemaakt waarmee leerkrachten gemakkelijk het leesplezier van hun leerlingen kunnen stimuleren. Ook hebben we fondsen geworven waarmee we de projecten naar scholen konden brengen. Bijna duizend leerlingen konden we leesplezier brengen. Sommigen hadden nog nooit een boek uitgelezen, maar nu wel – en met plezier!

Help je mee?

We hebben gemerkt dat het veel tijd kost om contact te leggen met scholen. Ieder jaar staat er een andere leerkracht voor groepen 5, dus we hebben steeds opnieuw de leerkracht te verrassen – en dat lukt gelukkig altijd. Maar… we kunnen hierbij wel extra handen gebruiken. Help je mee?

Adopteer een school en breng dit jaar leesplezier!

Hoe kom ik een een adoptieschool voor leesplezier?

Het beste werkt het, als je contact zoekt met een school in de buurt, de (vroegere) school van je kinderen of bijvoorbeeld de school van een bevriende leerkracht. Stel voor dat jij voor elke maand een leuke leesles verzamelt. Dat scheelt een hoop kopzorgen. Eén keer per maand geef jij door wat ze kunnen doen. Stichting Leesplezier zorgt ervoor dat het altijd een geslaagde, vrolijke, gemakkelijke les is én die met succes het leesplezier stimuleert.

Hoe ziet mijn hulp eruit in de praktijk?

Lees hier hoe jouw hulp er in de praktijk uitziet en hoeveel tijd het kost, of eigenlijk: hoe weinig tijd het kost! Lees hier.

Dit is gemakkelijk, ik doe mee!

Daar zijn we heel blij mee! Samen starten we als een klein team, maar zoals dat gaat met goede dingen: samen maken we het positieve verschil! En nog iets: vele handen maken licht werk. Dus twijfel niet en meld je aan!