Rabobank financiert Stichting Leesplezier

In dit nieuwe jaar maakt Stichting Leesplezier een nieuwe, goede start! We hebben niet alleen creatieve leeslessen voor groepen 1 t/m 8, maar we hebben óók financiering toegezegd gekregen van Rabobank Apeldoorn en omstreken! Veel dank!!!

Dit geld kunnen we goed besteden om alweer tien nieuwe schoolklassen te voorzien van boekpakketten en het mooie leespretproject! Daar gaan de taalniveaus wel van omhoog! Bedankt, Rabobank Apeldoorn en omstreken!!

(Al onze financiers vind je hier.)

Rabobank financiert Stichting Leesplezier

Bibliotheek

Maar er is meer: onze leuke lessen en projecten worden gevonden door niet alleen leerkrachten, maar ook door organisaties! Wist je dat ook jouw bibliotheek ervoor kan zorgen dat jij het Leespretproject kunt uitvoeren, met alle materialen die je ervoor nodig hebt..?

In regio De Liemers zijn ze al zo ver! Nadat het Leespretproject sinds 2020 met plezier wordt gegeven in Zevenaar, is het nu uitgebreid met leesplezier voor Westervoort en Duiven. We zijn trots! We steunen de leesconsulenten waar we kunnen – de scholen laten weten dat ze blij zijn met zulke mooie materialen!

Leesconsulente Mirelle, met een lach:

“Het is ook weleens leuk dat ze voor de verandering blij zijn als ik kom!”

Nu we goedgemutst aan het jaar beginnen, maken we meteen een goede start. Wil jij een schrijver en een tekenaar online je klas binnenbrengen, voor slechts € 9,95? De boekingen voor onze jaarlijkse meet & greet in juni zijn geopend en je kunt jouw klas nu inschrijven!

Een buitenkansje! Voor slechts € 9,95 krijg jij een schrijver én een tekenaar op bezoek (online)! Stichting Leesplezier maakt dit mogelijk dankzij de vrijwilligers! Wil jij jouw klas een vraag laten stellen aan de makers? En op die manier de betrokkenheid vergroten? Pak dan nu je kans!

Zij deden al mee…

“Het was gezellig net online en écht even een klein stukje extra voor de groepen.” – Djûke, lees-media consulent

“Het was leuk vanmorgen! In de klas nog even doorgepraat over de boeken en welke ze nog willen lezen. Er kwamen ook een heleboel verhalen los.” – Erika, leerkracht groep 6

De ‘Meet & Greet’ van Stichting Leesplezier is bedoeld voor groepen 6 en 7, die het plezier in lezen bij de leerlingen nog extra willen verstevigen voordat de zomervakantie begint! Natuurlijk staat het je vrij om eventueel een andere jaargroep in te schrijven.

Wat is het?

• Jouw klas wordt ingedeeld in een schema van online bezoeken.
  • De meet & greet vindt plaats in juni 2024.
  • De meet & greet duurt 30 minuten.
  • Het online bezoek wordt gegeven door zowel de schrijfster als een van de tekenaars van Plaza Patatta.
  • Elk blok krijgt een maximum van tien schoolklassen aanwezig.

Bonus: Ter voorbereiding krijg je mailtjes met tips en trick, plus natuurlijk het schema met de indeling en de link waarmee je toegang krijgt.