Een tweede project

Goed nieuws: terwijl steeds meer scholen financiering zoeken voor ons leuke en succesvolle Project voor Leesplezier, mogen we van gemeente Apeldoorn een tweede project maken! Dit keer gaat het over het boek ‘Lang geleden in Apeldoorn, de geschiedenis van Apeldoorn in 10 (voorlees)verhalen‘.

Gratis

Het komt medio september online en het wordt geschikt voor midden- en bovenbouw (PO). Ook leuk: we kunnen het gratis aanbieden! Het gaat dit keer om basislessen van ca. 60 minuten. In totaal zijn er 10 verhalen met 10 lessen. Je kunt er zoveel doen als je wilt, je kunt er elke dag een doen, of elke week of elke maand…

Iedereen leest mee

Ook voor dit tweede project is het nodig dat ALLE kinderen over een leesexemplaar beschikken. Voor gemeente Apeldoorn worden in dit geval de boeken verzorgd door de gemeente: vlak voor de #kinderboekenweek mogen ALLE leerkrachten van groepen 5 in de gemeente Apeldoorn, boeken afhalen voor de hele klas. Dat is de stad met de dorpen eromheen. Is het geen fantastisch aanbod?

Denk eraan dat het ook voor je collega’s in andere groepen interessant kan zijn. Deel ajb de boeken met groepen 6-7-8 als zijn een lesje willen doen!

De gemeente slaat hiermee meerdere vliegen in één klap: de kennis over de lokale geschiedenis wordt vergroot, de volwassenen verdiepen zich samen met kinderen in hun omgeving (verbondenheid), plus: de kinderen verbeteren hun leesniveaus door nu bezig te gaan met tal van nieuwe woorden en onderwerpen.

Waar kan ik het straks vinden?

Ook dit leesproject komt in onze online omgeving te staan. (We lenen deze nu nog van Uitgeverij Nanda en we hopen in de toekomst een eigen online omgeving te kunnen bekostigen.) Het is gratis maar je moet ervoor wel een account aanmaken. Als het goed is, wordt dit de link: https://mijn.nandaroep.nl/resources/lang-geleden-in-apeldoorn.

We houden je op de hoogte!

Groetjes,
Nanda Roep – Stichting Leesplezier