Verhuisbericht!

Plaza Patatta neemt je mee naar Stichting Leesplezier!

Herhaling
Dit seizoen staat Plaza Patatta Kinderboeken haar plaatsje in de sociale media-wereld af aan Stichting Leesplezier. We denken dat we hiermee nog meer mensen kunnen bereiken en nóg meer leesplezier kunnen realiseren voor nóg meer leerlingen en hun begeleiders.

Social Media

Voortaan zijn we niet alleen te lezen op deze website en in de Facebookgroep, maar we hebben nu ook:
– een Facebook-pagina,
– een Instagram-account,
– een pagina op Pinterest en
– een pagina op LinkedIn.

Werk jij in de bibliotheek of in de klas? Volg een van onze pagina’s, of volg ze allemaal, en gebruik onze leuke lessen voor leesplezier.

Het ontstaan van de Stichting

In 2019 zette de getalenteerde schrijfster Nanda Roep een geweldige stap: ze richtte Stichting Leesplezier op. Een plek waar leesboeken tot leven komen met allerlei leuke activiteiten die jou en je leerlingen zullen laten ronken van tevredenheid. Alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ze de hulp van niemand minder dan tekenaar Silvester Zwaneveld en penningmeester Karin Willemsen. Samen vormden ze een dreamteam dat klaarstond om een leesrevolutie te starten!

Wat hebben we al een geweldige reis gemaakt! Met de steun van tientallen enthousiaste vrijwilligers onderweg, is Stichting Leesplezier uitgegroeid tot een waar leesparadijs. En nu spreiden we onze vleugels uit naar sociale media. Dat klopt, je kunt nu overal waar je bent genieten van een betoverende wereld. Van de website tot de Facebookgroep, en nu zelfs op Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn!

Tekst- en beeldrechten

Ben je een boekenwurm in de klas of werk je in de bibliotheek? Dan zijn de pagina’s van Stichting Leesplezier jouw nieuwe beste vrienden. Volg de Facebook-pagina voor updates die je niet wilt missen. Blader door het Instagram-account voor kleurrijke snapshots van boekenavonturen. Laat je inspireren door de Pinterest-pagina vol met geweldige leestips en creatieve ideeën. En voor wie graag zakelijke connecties wil maken, is er zelfs een pagina op LinkedIn.

En het wordt nog beter! Stichting Leesplezier heeft niet alleen de tekstrechten van de schrijfster gekregen, maar ook de beeldrechten van de illustrator. Dat betekent dat je wordt ondergedompeld in een complete ervaring, waarbij woorden en beelden naadloos samenkomen om magische werelden te creëren.

Laten we de vonk van leesplezier aanwakkeren bij onze leerlingen en onszelf. In de wereld van Stichting Leesplezier is lezen niet alleen een activiteit, maar een avontuur dat wacht om ontdekt te worden.