Lang geleden in Apeldoorn

Wat is het project ‘Lang geleden in Apeldoorn’?

Gratis

Dit project draait om leesplezier en erfgoed. Het is geschikt voor midden- en bovenbouw (PO), eventueel ook voor de middelbare school. Ook leuk: we kunnen het gratis aanbieden! Het gaat dit keer om basislessen van ca. 60 minuten. In totaal zijn er 10 verhalen met 10 lessen. Je kunt er zoveel doen als je wilt, je kunt er elke dag een doen, of elke week of elke maand…

Iedereen leest mee

Ook voor dit tweede project is het nodig dat ALLE kinderen over een leesexemplaar beschikken. Voor gemeente Apeldoorn zijn in dit geval de boeken aangeboden door de gemeente.

Denk eraan dat het ook voor je collega’s in andere groepen interessant kan zijn. Deel ajb de boeken met groepen 6-7-8 als zij een lesje willen doen!

De gemeente slaat hiermee meerdere vliegen in één klap: de kennis over de lokale geschiedenis wordt vergroot, de volwassenen verdiepen zich samen met kinderen in hun omgeving (verbondenheid), plus: de kinderen verbeteren hun leesniveaus door nu bezig te gaan met tal van nieuwe woorden en onderwerpen.

Waar kan ik het vinden?

Ook dit leesproject staat in onze online omgeving. (We lenen deze nu nog van Uitgeverij Nanda en we hopen in de toekomst een eigen online omgeving te kunnen bekostigen.) Voor gratis toegang kun je hier een account aanmaken.

Heb je al een account? Klik dan hier.

Let op: in sommige gevallen zit er een vertraging in het systeem. Dan duurt het enkele uren voordat je erin kunt nadat je een account hebt gemaakt.

Lukt het niet? Neem dan contact op via info@stichtingleesplezier.nl, dan maken wij het voor je in orde!