De workshop-pagina van Stichting Leesplezier is helemaal vernieuwd en boordevol creatieve leeslessen die elke leerling zullen boeien en inspireren. Als jij op zoek bent naar innovatieve manieren om leesplezier te bevorderen, dan is dit de plek waar je moet zijn.

Wat is er nieuw?

Allereerst zijn er nu lessen beschikbaar voor basisonderwijs, groepen 1 t/m 8, maar dat is niet alles! We hebben nu ook speciale projecten voor vmbo 1 en lyceum 1. Hier is een korte blik op enkele van de nieuwe toevoegingen:

• Basisschool:
    • Groep 1: Boekenliedjes – Muziek en boeken gaan hand in hand!
    • Groep 2: Het monstertje onder het bed & Kusje! – Voor de kleintjes met een grote verbeelding.
    • Groep 3: Pompom en het gevoelenswiel – Emoties begrijpen door verhalen.
    • Groep 4: Creatief met taal – zelf lekker schrijven
    • Groep 5: Leespretproject – een definitieve duik naar leesplezier
    • Groep 6: Meet & Greet met schrijfster en tekenaar – verstevigen en bevestigen
    • Groep 7: WOII – verdiepen en inzichten opdoen
    • …tot en met Groep 8’s fascinerende duik in Erfgoed.
    • En voor de ouders? Leeshulp voor thuisplezier – omdat lezen niet stopt na school.
  • VMBO & Lyceum:
    • VMBO 1: Duik in de brugklas met Tanja in de brugklas.
    • Lyceum 1: Verken het mythische Koningsland.

En wacht, er is meer! We hebben nu een gratis Leeskalender-download. Hiermee kun je samen met je team gedurende het hele jaar werken aan het bevorderen van leesplezier. Oh, en laten we de speciale Kinderboekenweek themales niet vergeten!

Waarom zou je dit niet willen missen?

Stichting Leesplezier gelooft in het krachtig maken van het leesonderwijs door creativiteit. Deze leeslessen zijn niet zomaar lessen; het zijn ervaringen die kinderen zullen koesteren en die hun liefde voor lezen zullen voeden. En het beste? Het is allemaal gratis. Ja, je hebt het goed gelezen. Maak gratis een account aan en ontdek deze schat aan bronnen.

We hebben hier hard aan gewerkt en zijn trots op wat we hebben bereikt. Maar we zijn nog trotser op de magische momenten van leesplezier die jij met deze hulpmiddelen in je klas kunt creëren.

Ben je klaar om de wereld van lezen opnieuw te ontdekken? Bezoek dan nu de vernieuwde workshop-pagina van Stichting Leesplezier en duik in de wondere wereld van creatieve leeslessen.

Ik wens je veel leesplezier toe!