Leesplezier voor de online bibliotheek

Het afgelopen schooljaar heeft Stichting Leesplezier samengewerkt met online schoolbibliotheek Boekies. Niet alleen hebben we alle boeken beschikbaar gemaakt die door creatieve lessen worden gesteund (in samenwerking met Uitgeverij Nanda). Bovendien hebben we 3 creatieve lessen gemaakt die aansluiten bij de boekenserie Plaza Patatta. Leerkrachten van scholen die werken met online bibliotheek Boekies, kunnen naar eigen inzicht gebruik maken van deze lessen.

De thema’s zijn:

• Leesplezier (met knutselen),
  • Tekenen (met workshop) en
  • Muziek (met video).

(Foto: De boekenserie die wordt gebruikt voor het steunen van leesplezier, is compleet. Blog gaat verder onder de foto)

Drie creatieve lessen die aansluiten bij de boeken

1. Leesplezier (met knutselen)
Een goede introductie op het leesgedrag en de ervaringen met lezen. Welk type lezer ben jij eigenlijk?

2. Tekenen (met workshop)
Een fijne workshop die extra feeling creëert met het feit dat boeken worden gemaakt door vrolijke en kundige mensen.

3. Muziek (met video)

Muziekonderwijs maakt een kruising met leesonderwijs. Dit krijg je niet meer uit je hoofd!

Leerkrachten zullen gauw merken hoeveel impact het ondersteunen van leesplezier heeft. De kinderen raken betrokken en enthousiast. De connectie met het lezen van een boek, wordt positief en het zorgt voor extra leeskilometers. Op deze manier gaan alle taalniveaus omhoog!

We wensen alle leerlingen die gebruik maken van de digitale schoolbibliotheek veel leesplezier – en hun leerkrachten ook!!