Op veel scholen wordt vanaf het Sinterklaasfeest nog maar weinig gedaan aan leesplezier en leesondersteuning. Aan de ene kant begrijpelijk: het is al zo’n drukke periode! Aan de andere kant is het een gemiste kans. Juist ten tijde van de drukke feestdagen kunnen veel leerlingen (en volwassenen) wel wat rustmomenten gebruiken. We weten allemaal: de snelste manier om te ontspannen is door te lezen! Vasthouden aan lezen en leesplezier is dus als een boei op de woelige baren!

Toch begrijpen we goed dat deze periode vraagt om extra activiteit. Iets, waar we op een gemakkelijke manier onze energie (lees: adrenaline) in kwijt kunnen. Daarom heeft Stichting Leesplezier een doe-boek gemaakt dat je gratis kunt downloaden. Zijn de kinderen nog te druk om al rustig te zitten? Laat ze dan de tekening van Sinterklaas afmaken, of een kerstboom invullen. Het sluit allemaal aan bij de boeken.

Hier kun je de pagina vinden waar je jouw doe-boek kunt downloaden. (Dit mogen de ouders eventueel ook zelf doen!) De link blijft open tot aan de Kerstvakantie, dus je hebt ruim de tijd om in te stappen! Alvast veel lees- en doe-plezier!